Sanningen bakom..

..varför jag inte bloggat på ett tag är alldeles för enkel och opretantiös är jag rädd. Brist på tid och lust och framförallt en total oförmåga att röra ett endaste klåfinger efter en påsk med hejdlöst frossande i ägg och karra. Bloggkaraktären är i gungning. Jag vill aldrig mer se åt sattyg som skumbjörnar och jungfrubröst.

Mellan frossandet har jag kört skoter besinningslöst tills mina ögonfransar blev stela och kritvita av nysnö, druckit mormors vällagrade whiskeylikör tills jag fick svår halsbränna (manligt!) och desperationssolat i den lilla vintersol som behagade vila över Oxsjön. Alldeles makalöst trevligt.
Mer då, tänker ni? Det där var väl inget. Oh Well. Åkte till Indal & slöt upp med Elin, Krister & Björn på påskaafton. Björn bjuppade på veggolasagne som alla verkade nöjda med utom han själv. Myspyste loss med finaste Iris efter en kupp av Krister ("här har du en unge") vilket visade sig vara kvällens, förmodligen helgens och möjligen årets, höjdpunkt. Bedårande bebis den där Iris. Klockan blev sent och vi peugeotrejsade hem i Sunkannatten. 
Av denna orsak slöades det mesta av söndags bort i soffan men kvällskröken vigdes åt sconesbak och filmkväll hos Sara & Björn. Peter O´Toole spelar fantastiskt i Venus, förstår hans givna Oscarnominering. Filmen däremot, bjöd på finfin brittisk humor i början men förvandlades tyvärr till de ultimata sömnpillret på slutet.

 


Annars har veckan börjat strålande. Dr ILK is back och Timrå plöjer sig fram som en respektlös best i slutspelet. Vem har mage att klaga då? Nu: House.

So long! 


Kommentarer
Postat av: Spiro

VA? Är ILK tillbaka??? Spännande! Mig kräva mer info om detta!

2008-03-25 @ 21:59:45
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: johanna

Buhuu, har du glömt bort mig??? Jag får aldrig va me längre... Hörru, ringde dig idag men du behagade ej att svara, dålig stil alltså!
Hur jobbar du på tors? Kanske vi kunde luncha, efter min tenta iså fall? Please, call me! Yours truly. miss Jo

2008-03-25 @ 22:47:44
Postat av: Helene Nilsson

Halloj där Anna! Du ser ju ut att vara född med en bäbis i famnen... snacka om mamma-ämne. Är ILK tillbaka? Berätta mera!!! Hoppas allt är bra annars. P.S. Saknar er på 25:an lite...

2008-03-26 @ 20:12:40
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Elin

Hmm..kan ju inte annat än upprepa det Helene å Sofia skrivit!! INFO krävs...kanske måste komma upp på avd å snoka lite...

2008-03-27 @ 21:19:55
Postat av: Helene Nilsson

Visst har du hört rätt. Jag har fått ett vik. på akuten fram till 31/8, sen får vi se vad som händer...

2008-03-27 @ 21:41:45
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Elin

Ahh..där ser man!:) Så Iris funkar så på fler än mig alltså?:) Jag saknar henne då hon sover..:) Du får mer än gärna hälsa på fler gånger, kanske kommer även jag in till stan ngn dag. Då hör jag av mig.:) Kram!

2008-03-29 @ 10:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0