Det är vattenpumpen, Gerd!

Jag måste stärka upp min blogg. Den har rejäl slagsida.

Lördag blev relativt lugn med indiskt käk och snack på högljudd pub.

Söndag drog jag och M till västra och röjde hejvilt och smidde fantastiska planer för den närmaste framtiden.

Måndag vaknade jag med sedvanlig ångest och beslutade mig för att "sluta jiddra och börja trolla". Första steget blev ett allvarligt snack med min chef. Andra steget blev en planerat uppstudsig attityd mot en läkare jag inte klaffar med (kan man inte ta beslut har man, enligt min mening, inget på 25:an att göra).
Tredje steget tas imorgon, tillsammans med nummer fyra. De har dock inget med varandra att göra. Jag berättar mer när det är gjort.

Nu måste jag ringa mamma och gratta på Gerd-dagen. Hon råkar hata sitt mellannamn vilket såklart gör det hela lite festligt.


Kommentarer
Postat av: Helene numera Taflin som efternamn

Guud vad rätt du har!!! Vi har några läkare nere hos oss på akuten också (skulle kunna vara samma stjärnor vi pratar om) som är totalt kass på att arbeta under press. De kan inte ta beslut, det ska funderas och det ska velas... vad skönt att nån tar tag i det!!! Kram på dig!

2009-03-23 @ 20:44:35
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Spiro

You go girl!

2009-03-24 @ 09:30:30
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Figgiz

Oh... Mamsen heter ju också Gerd i andranamn. Tack för påminnelsen! :)

2009-03-24 @ 17:46:15
Postat av: ELin

Å jag blir som vanligt bara nyfiken när jag läser din blogg. Men det är väl det som är meningen gissar jag..;) Jag vill ha koll.:) Kram!

2009-03-25 @ 10:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0