Örnen har landat

När min farsa fyllde 55 hade min presentkreativitet domnat i ångorna efter allt Rolling Stonesbetonat jag givit honom de senaste åren. Så jag bestämde mig för att ge honom en valfri spelning (Rolling Stones excluded) samt agera sällskap. Han fick alltså välja vadsomhelst. Vad. som. helst.
Idag åt vi lunch. Eller, han kom hit, värmde sin makaronilåda och tuggade i sig medan jag drack en kopp kaffe och tittade på. Plötsligt säger han: -"Eagles, ska vi åka eller?
Förtvivlat börjar jag bläddra i min hjärnas musikarkiv. Har Eagles hittat på något särskilt som gör att det känns som man borde se dem 2009? Spontansvaret blev kvickt ett plain and simple no, med efterföljande utropstecken. 880 spänn för att se några gamla trötta L.A-gubbar väsa "Hotel California". Jag bad att det skulle vara slutsålt men icket. Nu vädjar jag om en enastående ursäkt så jag slipper åka till Malmö och fylleskräna "this could be heaven or this could be HELL".
Jag som hade hoppats på Hives.

Men hur ofta blir det som man tänkt.


Kommentarer
Postat av: Figgiz

Haha! Fy! Och jag som trodde att din farsa hade lite bättre musiksmak än så! ;)

2009-03-07 @ 10:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0