Flower Power

Ibland har jag fasoner för mig. Sånt som egentligen inte hör hemma i offentlighetens ljus (eller någonstans i mörkret för den delen).
Men f**k it, man får ge och man får ta. Dagens fason uppenbarade sig ur en plötslig ingivelse att jag behövde ett nytt duschdraperi.

Mitt problem har alltid varit att badrumsgolvet har en helt obestämbar nyans mellan grönt-turkost-blått och är vedervärdigt fult, men eftersom det är en hyresrätt har jag aldrig orkat bry mig tillräckligt för att nå åtgärdspunkt. Men idag hängde det där. Ett grönt-turkost-blått duschdraperi som skulle jämna ut det faktum att golvet egentligen stör hela min världsbild. Det var fullt av stora blommor och andades ljuvt 70-tal. Så jag slog till. Men. När jag kommit hem och satt upp det nya får jag svår ångest över att det gamla draperiet nog både är snyggare och coolare. Så jag stängde dörren. 
Jesus, sen när har någon brytt sig så oerhört mycket om så lite?

Jag behöver en diagnos.
Utöver syltrygg. För den är tveklös.


 found it!   @lagerhaus.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0