Heartbeats

Tadam, v 25! En bunt snö föll ner över Sunkan idag. Vilken onödigt tilltag av herr vädergud. Förstörde alla förmiddagsplaner på vårtrask i ledighet. Fick bli en lång frulle istället. 

Har nu avverkat ännu en dag i tjockisskrud. Jag börjar vänja mig vid kulan. Idag har kaggen dessutom blivit mätt och klämd på av barnmorskan Micke. Han konstaterade att huvudet låg neråt mot vänster ben och stjärten under höger revben. Hjärtat pickade på i ca 138-140 slag/min och det var förstås mäkta fint att få höra vårt lillfrö för första gången.
Status på modern var också stabilt: SF-mått 24
                                                    Blodtryck 124/71
                                                    B-Glukos 4,1

Nu har vi börjat ladda för nästa veckas fjällresa och jag har insett att det inte var så lätt att hitta lämplig klädsel som täcker hela mig i kylan. Men det får lösa sig på nåt sätt.
Nu ska jag iallafall krypa ner och värma mig bredvid den blivande pappan.


En bild på kaggen i motljus, tagen för ca två-tre veckor sen.



Kommentarer
Postat av: Svägo!

Fining! Tack för fikat igår :)

2012-04-22 @ 08:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0