Jag hjärta Emmylou

Lyssnar till en skiva med den bedårande Emmylou Harris som min mamma hade den goda smaken att ge mig. Hennes röst skjuter en isande pil genom kroppen, både varm och lycklig, starkt sorgsen och framförallt enormt tidlös. Countrymusiken är så oförtjänt underskattad. Den dribblar med en stackars kvinnas känslor på ett briljantare och mer gentlemannamässigt sätt än vilken karlslok som helst. Jag förlåter den varje gång.


Imorrn blir 07 till 08. Detta händer för egen berusad del i Hälsingeland. Den onda föraningen siar om årets första huvudvärksdäck. Well, shoot!


image59


Kommentarer
Postat av: sanna

ja ja ja! vad jag håller med om emmylou, och om country.
och om mycket annan musik du nämner.

mm. det var väl det jag ville ha sagt. :) lite fattigt måhända, men hej, sån är jag.

2008-01-16 @ 02:47:43
URL: http://patchoulie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0