kent var det här!

Den här dagen började rätt trist i form av ett diskberg som skulle bestigas. Slängde in M.I.A i stereon i ett försök att lätta upp något i misären. Funkade dåligt. Disk & dansgolv var en dålig kombination. Så jag provade med Jens Lekman. Funkade bättre. Hans stämma tränger bättre in i fett än Yes. Men ändå. Diska kommer aldrig vara kul. Nånsin. Någongång. Men så. Ett paket dunsade in genom brevinkastet! Huvudbry. Igår fick jag en bok jag beställt med samlade texter om det medvetet trumpna bandet kent :). Okej så. Men i samma beställning hade jag slängt in en förhandsbokning av nya albumet "Tillbaka till samtiden" i en limited edt-version av bara farten i tro att den skulle dyka upp vid sagda skivsläpp den 17:e. Så idag låg den bara där. Med en skinande fin fotobok som luktade nytryckt och som innehöll höstens mest efterlängtade stycke musik. Det som slår mig nu är att jag fortfarande påverkas på samma löjliga sätt varje gång jag hör nåt nytt av Berg & hans, nu en man kortare, kompani. Det är som att min värld för en stund komprimeras och att det enda som räknas är jag, högtalarna och euforin runtomkring. Ur led är tiden. Det blir en fin helg.


1.Fyllemoment
2.kalasbollar
3 L&A goes kent
4. blomma, jag, syster, folkbärs

           
       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0