Walk the line

Således har ytterligare en helg spenderats på resande liten fot. Ryggan packades denna gång för, ett i förväg utlovat, isande Ume. Bussresor är vanligtvis inte min största njutning men faktiskt måste jag erkänna att det var rätt relax att sätta sig ner i några timmar och bara ägna sig åt musik, tankar och...natur....Ja, just det, natur! Vilken underskönhet att se kusten sträcka ut sig i alla höstfärger och spegla sig i sin egen glans i det blickstilla vattnet. Well, jag gissar att jag förmodligen plockat in nån s.k kärringpoäng nu men so be it.

Hursom.

Figgen mötte mig på busstationen & vi tog en snabb språngis på stan för inhandlande av sushi, vin, skumpa och hårbalsam i den prioriteringsordningen. Efter shitchat och fyllda magar/hjärnor stack vi till Figges vän Olov på Singstarmaraton. Ofantligt trevligt. Ring of fire och Life on Mars tillhörde kvällens favoritlåtar att förstöra & förgöra men jag & Figgs lyckades kicka en alldeles en version av Enjoy the silence också. En duell som jag solklart vann. Helnöjd. (He's gonna track me down and kill me now). När gryningen kom lunkade jag hemåt & hatade solen som nödvändigtvis skulle förstöra min dag. Men som jag sagt förut, solbrillor är Guds gåva till di bakfulla.
En komasovning senare var jag dock som ny och redo att ta mig an Umeås uteliv. Blev presenterad för Figges trevliga juristpolare och otaliga glas vin senare befann vi oss i värmeslaget på Rex och dansade oss lyckliga i en par timmar innan Annas ökända fyllehunger slog till så "hej Frasses" och sen var allt svart....

Vaknade i Sundsvall och det var måndag. Var allt bara en dröm?

              Nä, kameran råkar ju se allt..........
Tack sötnos för din underbara snällhet och din klokhet (och lite draama! )

Kommentarer
Postat av: Marcus

Nu har jag tittat lite. Men Tele2 vägrar ge mig mitt modem. Så får kika lite mer när man inte måste sitta på fuckin 7-11 ...

2007-10-11 @ 22:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0