Walkman, I miss u, wherever u are

Jaha. Sad news är att min mobiltelefon bestämt sig för att lämna mig, oss & vår korta men nära vänskap. Under en sedvanlig Oscarkväll såg den sin chans att smita för gott. Kanske var den less på att väcka mig på morgnarna och ställa upp på det eviga snoozandet. Eller kanske var det ringsingnalen som made it go bananas? Möjligen kunde den tycka att jag pratade för mycket med en viss person i min familj. Men troligen var det nog så, att den tröttnade på den smått ogenomtänkta sms-hysterin som kunde råda, oftast i samband med alkoholintag. Men allt detta är förstås bara spekulationer. Walkman har inte kunnats nå för en kommentar.

Om vi svänger tillbaka till lördagen så började den kyrkligt och fint i Skönsmons kyrka där Amanda blev Amanda "på riktigt"  -no turning back! Matglada chilenare blandades med småblyga svennar för ett lagomt krystat umgänge i en par timmar. Trevligt!
Vidare hem för vad jag trodde skulle bli en lugn & sansad "gräsänkeafton" framför valfri film. Planerna ändrades dock efter en stunds dividerande med Linda & Johan med folk som var sugna på fest. Sagt & gjort. Vin, smokes, Baileys, Whiskey och en skvätt reggae i strupen gjorde att Oscar kändes motiverat framåt midnatt. Motivationen hölls uppe med ytterligare drinkar och trevligt snack tills sängen var den enda rätta kamraten. Hann dock med en snabb flört med korvmojjen först, vilket också senapsfläckarna svallrade om dagen efter. Jaja. Det var kul.
Söndag med torr strupe och islandhästridning! Jag veeet, heelt bisarrt! Men j ä v u l s k t grymt! Kunde skylla min ovanliga tysthet ( =bakfylla) på fokusering & hästrespekt! Fiint.

Idag har loserlandslaget visat upp sig igen. Tönten Ljungberg fegade ur minuter innan match och bevisade återigen att han bara är en showoff utanför planen. En liten diva som inte vill bli smutsig i pressen när det hettar till. Eller så är han helt vanligt skadad. Men det är ju givetvis inte lika kul. Jag ville se Allbäckknäck och så får han spela generösa 8 minuter för att kunna bli en "räddare" igen. Men hur kul är det med repriser? Känns så sömnigt ......och ja, jag är eder allvetande fotbollsexpert, klagomål på mitt tyckande kan skickas till månen.


Nu: How about some pics, folks?


1. Lördagens huvudperson Amanda Elisabeth
2. Valda delar av festsällskapet 
3. Johan hittade Marley i min skivsamling -lyckan var gjord
4. I förgrunden: Sista bilden på Walkman innan försvinnandet 
I bakgrunden: En intet ont anande ägarinna
5. Linda och jag filuriga
6. Riddare runt bordet

         


Kommentarer
Postat av: Hannish

Ahh din gamla galosch?! Hur faan stavas de :) du måste hålla koll på walkman! typiskt att han drar, speciellt på oskar! har alltid tyckt att de vart en riktig köttmarknad :) Vi hörs bruden! trevlig helg. puss/Svägerskan!

2007-10-18 @ 22:49:13
URL: http://fladderben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0