Igby goes down

..hette en märklig bit film som gick på ettan ikväll ..Trots att handlingen i sig gick relativt obemärkt förbi mitt surfande kunde jag inte undgå att lägga märke till två fina musikstycken ur denna b-rulle som måste höra hemma i det sena 90-talet. Den första, Bohemian like you med Dandy Warhols är en riktig superpärla till låt. Ibland sörjer jag att jag aldrig började DJ:a. För det är med låtar som denna man kan väcka liv i vilket halvdött galej som helst. Den andra, The Weight med The Wallflowers hade jag aldrig hört förut men den lyckades tränga genom min granithårda Facebookyta och få mig att börja googla hej vilt. Jag gillar sådana fina nya bekantskaper. En annan sådan ikväll har varit Idol-Amanda (åh, jag älskar dessa smeknamn, tänk; Idol-Knut)..och ja, det kommer att bli uttjatat men för stunden är hon oförstörd så jag ska passa på att njuta & hylla nu och hoppas att hon inte vinner utan drar till utomrikes och "gör sin grej"...för den "grejjen" är Idol utan tvekan oförtjänt av.


Ja. Vad jag engagerar mig i skit.


Imorrn hälsar jag på Figgs i Üme! Fab!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0