Summery shit

Nu när det välbekanta höstmörkret smugit sig på mig bakifrån är det väl dags att sammanfatta sommarens utspel. Fyra veckors fantastisk och välbetald (!?) semester gav den nya energi jag behövde. Jobbet var bortblåst ur huvudet, den sena timman blev senare och dagarna fylldes med väsentligheter och annat. En del har jag ju redan spottat ur mig här men sen sist har även en del andra guldkorn format mitt leverne.

Första stopp blev brännbollsfesten i Bollnäs. En blivande tradition? Långt bort ifrån det vanliga suset & duset dukades det upp för landsbygdsfest med valfri berusningsdryck som sällskap. Åkte återigen ut den förbannade kvarten men ingen verkar rå på Umeå Ballclub anyways så vi föll med grace.

     


Sen en rask tripp till allra avlägsnaste västra. "Här slutar allmän väg" och hela skiten. En stycke fin fiskeafton med gäddfångst åt bloggerskan och sjögräs åt andra. Den norrländska solen var maginfik denna kväll.

    

Sommarens finaste dagar spenderades på Öbergs udde. Soleri & baderi mixat med rödtjut, drinks & sköna båtmänniskor.

    

Sol byttes mot regn & fastlandet gav Cirkus Lars Winnerbäck vs matiné Markus Krunegård. I min mening vann den senare men jag tror inte att Lasses crowd agrees with me. Miss Li är en skön figur med sveriges finast klädda band även om de blåste öronen av oss.

    

Sist men inte minst bjussade gräsänkemamman in till tjejkväll i båten. Pasta, skvaller och rosa skinnkläder. Syster förgyllde kvällen med sitt besök.

    

....sen var det ju det där med Way Out West. Den helgen behöver jag dock smälta en stund till och den förtjänar ett eget inlägg.

Smack!


Kommentarer
Postat av: Syster Elin

Hmm..tycker du är uppe väl sent för att jobba idag!;) Glöm inte Iris PRESENT så jag ha något att glädjas åt! Nu saknar vi er, mer än någonsin, låt oss få komma hem till min varma å Magdas kalla säng!:)

Puss

2008-08-16 @ 06:43:48
Postat av: E

Låter bra med en fika eller nåt!:) Lär få sikta in oss på september eftersom vi åker bort. Inte för att det är långt till september men ändå.. Puss

2008-08-18 @ 10:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0