A to the nna

Annadagen verkar vara en namnsdag som gemene man lyckats lägga på minnet (det är visst nåt med lut och fisk). Därför är knappast nån under denna dag sen att uppmärksamma det faktum att jag heter just så. Jag har dock aldrig begripit varför jag förtjänar en massa gratulationer den nionde dagen i december för att min morsa panikdöpte mig till samma sak som sin egen morsa för att hennes  tjurskallighet under hela graviditeten hade bestämt att jag skulle vara en Jimmy.

"-Grattis Anna kul att just du blev en Anna, alldeles särdeles unikt namn också! Måste kännas kanon för dig att ha ett så lättstavat namn! Sen blir det ju för enkelhetens skull samma baklänges också. Gör det såklart ännu fränare, så verkligen, grattis på namnsdagen! Hur känns det?

Namnsdagar är ett konstigt och synnerligen onödigt tilltag.

Men jag förringar inte äran att vara döpt efter en av de bästa människorna jag vet.




Kommentarer
Postat av: Mr Ex

Av okänd anledning visas kommentar bara i mail ej i blogg.



Den där Anna har det bra som Annika sjunger.



2008-12-10 @ 01:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0