..och bilen går bra?

Lördagmorgon 06.35 stegar jag ut i den friska (!) minusgradiga atmosfären utanför mitt hus, hoppar in i den guldiga och lägger i backen. Har backat några meter när jag plötsligt blir varse om att herr traktormarodör hunnit ut före mig och plöjt upp en gigantisk snövall i utfarten. Kalas! Ut och leta spade. Ingen spade. Tänker fula tankar om att den troligen följt med fulla, lussevakande kids hem på nattkröken. Klockan tickar. Så det får bli en chansning. Tar sats och...........fastnar.......! Jaha. Givetvis.
Ut och börjar under stort högljutt svärande skotta bort snöklumpar med händer, fötter och en skopa jag hittade i en sandlåda. Lyckas rucka mig loss efter en kvart och med stelfrusna fingrar och förgiftad av brända lameller och avgas rattade jag mot jobbet där jag precis missat luciafirandet och därför fick dricka kall glögg och äta snustorr lussekatt.

Söndagmorgon, avskyvärt trött och än mer frusen, gör jag ett nytt försök med den guldiga, bara för att mötas av att låset frusit.
Behöver jag säga mer?



Kommentarer
Postat av: Svägo

Jag lider med dig, de gör jag verkligen! Din story får mig att osökt tänka på den gången jag lurade Maudan att plogbilen kom när vi skulle backa ut från garageuppfarten, men den gjorde inte de, haha, och sen satt vi också fast, i snövallen :D Gissa vem som var tokig då...

2008-12-14 @ 14:55:38
URL: http://fladderben.blogg.se/
Postat av: Erika

Jaha,klickar man sig runt tillräckligt länge så hamnar man till sist hos nån man känner igen. ;-)KUL att hitta till din blogg! Hoppas allt är bra. Kram /Erika

2008-12-15 @ 17:30:08
URL: http://erikabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0