Det är o:et i poffet som gör det

Stockholmen.
Efter behändig Saabresa i trötthet, med rågkuserejs och kaffestopp såg vi Sthlm framför fötterna.
På grund av trubbel med cheapo-Fly Nordics plan stod det klart att Figgs inte skulle få lämna Ume för Sthlm förrän på lördagen hur mycket han än bönade och bad och låg med chefer..:) Finna sig i sitsen och gå vidare. Hos Mr Kling i Solna var man turligtvis välkommen och uppstyrning skedde med etiopiskt käk och diverse barhäng med ekonomer och annat löst folk.
Så lördag morgon. Slog upp ögonen till årets andra (!) bakdrunkenhet. Planen var att möta morsan & T för att kolla  på en ny båt. Det var att glömma. Fick istället fokusera på att förflytta mitt arma jag till stan & möta Figg. Gunga på båt hade inneburit kräka och bräka.
Repade på nåt sätt till dagen & kvällen till levnadsduglighet. Sprättade en vinare & siktade på Hovet. Tre timmar (!) The Cure senare förklarade min rygg världskrig mot mig, min gamla handbollshöft gjorde sig påmind och fötterna var frusna flak. Men öronen var nöjda & glada både för vad som varit och att det till slut var över.
Därefter klockade race på söderspub, Rival & Spy Bar. Sunkanansikten och folk från förr susade förbi i Jack&cola-ruset. Det sista jag hörde var ekot av Melodie Mc's "dumdadum" på Stureplan. Ordentligt kul mina vänner -och väldigt långt hemifrån.

Nu väntar vi på bebis. Elin&Krister-bebis.

    

Kommentarer
Postat av: Jennychen

Å vad kul att du har en blogg! Nu har jag massor med spännande läsning att se fram emot :) Damn woman ... du vet hur man underhåller minsann. Ha det gott! /Jenny (kalla mig inte Fröbbe)

2008-02-15 @ 23:10:46
URL: http://www.jennychen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0