It is the Broddway or the Highway

Det är skillnad på is och is. Igår var jag och H på vardagsunderhållande (bortsett från TIK-förlust) hockeyderby med Magda och hennes brorsa. Idag ville jag, i rent raseri, slänga mig ner och döda all is på vägen hem från jobbet. Men jag & S-Björn kom fram till att det enda det skulle leda till var ett välkomnande med öppna armar på både ortoped & psyk så vi bestämde att ett inköp av broddar är den mer sansade lösningen på vårt progredierande halkproblem. Dessutom skramlar det ytterligare poäng till tanskapet. Efter bedriften att ta sig ner för Norra Berget ansåg vi oss värda varsin kopp grönt jasminté på Wayne's. Sen var halkan glömd. För nu.

Träffat fina Jo idag också. En ljuspunkt. Hon tipsade om Kitty J's krönikor bl.a denna. Finurlig den där Kitty. Precis som fina Jo.

I lördags spontanslog jag & L våra påsar ihop och när vi gör det kan det se ut såhär:
     

Det kan också resultera i en del konstiga sms som man får stå sitt kast för efteråt. Hopps!

[Veckans Newsflash!]
Nu har Elin&Krister-bebisen äntligen gjort sitt uttåg. Vackra Iris är här! Ser fram emot att träffa henne "outside the box"!
Systern har stuckit på Asientripp och jag saknar henne already. Tur för min abstinens & systerliga oro att hon resedagbokar frekvent. 
 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, fina ANNA!!!
Har du inte köpt broddar än? Trodde vi var överens för längesen??

2008-02-22 @ 11:26:45
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0