What goes around comes around


Jag har gjort en kul, men inte särskilt ny upptäckt. Jag flashar onödigt stora delar nakenhet för mina grannar varje dag. Varför? Jo, dels tonar våra fönster upp sig som 2 1/2 meter höga monster. Gardinlösa dessutom (och ja, jag vet att just den lilla detaljen är självförvållad). Sen har jag märkt att det faktiskt bor människor i huset rakt över gatan, som också har fönster, om än inte fullt så monstruösa. Som om inte det vore nog är fönstren i sagda ultramoderna hus försedda med spegelglas av någon tönt till arkitekt, vilket naturligtvis innebär att även grannarna i mitt eget hus kan få sig en sneakpeek av den bara hud som jag så glatt måste bjuda på. Inte helt bra när man sen ska morsa på dem helt neutralt påklädd(!)i trapphuset. Men höjdpunkten är förstås att jag också fått min beskärda del av deras nakna sanning  -och en del annat, men det lämnar vi därhän.

Vafan. Det här var väl ändå falle onödigt. Men de har det inte lätt de dära skådisarna over there.

Skönt att Sverige åtminstone kirrade oavgjortbiffen i aftonens handbollslir. Men Jan Lennartsson? Någon som hört talas om honom förut? Handbollshjälte ikväll för all del, men Jan Lennartsson kommer knappast bli ett artistnamn av rang. Låter mer som en medelålders, moderat hobbypolitiker från Karlskrona. Men vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0