Blogglatens

Jiaks! Den här sommarvärmen har lagt in en hög växel, I tell ya. Utomhusaktiviterna avlöser varandra och bönderna gråter sjöar över spilld havre. Cykelturer har legat högst i topp under veckan som gått. Hade en plan på att testa vad min glidarhoj gick för genom att hoja till Indal och hälsa på Elin & Iris men efter noga övervägande har jag insett att jag möjligen skulle ta mig nånstans till Bergsåker innan mjölksyreben var ett faktum. Så jag får lägga den planen på hyllan -så länge -sommaren är trots allt knappast byxmyndig än.

Förra helgen invaderade vi Hälsingland som då råkade ha kring 31 grader hett och myggreunion på mina ben. Det var nästan så man inte fungerade som människa. Trots detta en mäkta mysig helg men aktiviteter som studsmattehopp, picknick, försök till brännbollsupptakt och rödvinshinkeri.

I veckan har vi rastat svärmor på stadens gator. Käkat underbar sushi och kollat båtar i hamnen. Fast helst vill vi ha en husbil och spela all världens dansbandsmusik på pervers volym runtom på Europas campingar. Men vi får väl se. Imorrn ska vi kolla på hus.

Nu: Veckans sista jobbpass. 28 grader i skuggan.

Henkolove och jag Gänget jag  mer bilder kommer sen.

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Vad kul att ni ska kolla på hus... jag hoppas verkligen att det är på Alnö!!! Kram på dig

2008-06-08 @ 20:10:26
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Anonym

Åh vad synd att du aldrig kom, men jag förstår dig. Skulle aldrig cykla hit från stan, för mycket backar, å för varmt!:)

Kul att träffas en snabbis i fredags också! Jag blev nyfiken på det där med hus?? Krams

2008-06-08 @ 22:08:29
Postat av: Elin

Åh vad synd att du aldrig kom, men jag förstår dig. Skulle aldrig cykla hit från stan, för mycket backar, å för varmt!:)

Kul att träffas en snabbis i fredags också! Jag blev nyfiken på det där med hus?? Krams

2008-06-08 @ 22:09:52
URL: http://elinedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0