Fyra böcker och en soppa

Dagens startskott innebar brunch med papps och check av hans blodtryck som numera sköter sig alldeles briljant.
Sen ringde chefen och berättade att en kvinna från personaladministrativa hade hört av sig och undrat om jag var intresserad av att medverka i nåt slags branschevenemang och samtidigt göra en presentation av min yrkesroll som jag upplever den. Jag sa att jag skulle tänka över saken till imorgon. Men det låter ju givetvis intressant. Lite i stil med det jag gjorde för "terminsexorna" i sjuksköterskeutbildningen misstänker jag.

Därefter knallade jag ner på Bokia för att köpa lite nya böcker. När jag funnit vad jag sökte stegade jag nöjt mot kassan där en snäll kille informerade mig om att jag skulle få en av böckerna gratis  -och lite soppa. Jag tänkte, "vänta nu, det där första lät ju riktigt men det där andra. Soppa? Tänkte karln ge mig en dunk bensin?"
Det visade sig sedermera vara en soppa av ätligt slag. Det vill säga Karl-Johan soppa från Varma Koppen. Hur konstigt var inte det. Made absolutely no sense att få en artificiell soppa till böckerna.
Men det hade kanske varit ännu skummare med en dunk bensin. Min hjärna spelade mig ett fult spratt.

Mötte slutligen Melodie MC på vägen hem och dagen kändes plötsligt fulländad.  



Böcker minus soppa



Kommentarer
Postat av: Spiro

Fick också soppa sist jag var där! Smakade rätt ok kan jag meddela! :o)

2008-10-23 @ 19:47:03
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Mr Ex

Give it up for kent!

2008-12-04 @ 01:17:54
URL: http://www.metrobloggen.se/mrex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0