Att muta en förkylning

Uppenbarligen är det så att man aldrig har tid att lägga sig ner och vara förkyld. Särskilt inte med ett heltidsjobb med stundade arbetshelg. Så vad göra när man känner att förkylningsdjävulen är i antågande. Jo, man attackmutar den med allt man hittar såsom Strepsils, Ipren, Alvedon, koffeindrink, varm dryck, c-vitamin, esberitox och omega 3-kapslar (det var Henke som lurade i mig det). Försöker även med tankemutning. Om det funkar ska jag genast författa boken "Att tänka bort din förkylning". Alltid kan man lura nån. Återstår att se om mutningen funkar eller om jag istället får diarré efter allt knaprande och sörplande. Annars har jag utrustat mig med näsdukar med menthol (what!) som jag fick när jag sprang tjejmil och den förkyldes bästis -nässprayen!

Men när allt kommer omkring, vad är en liten ynklig förkylning i jämförelse med dubbla frakturer som min stackars 88-åriga mormor drabbades av i förrgår. Pertrochantär femurfraktur och handledsfraktur i samma smäll. Det är riktig smärta. Men min fina modiga mormor var så cool när de reponerade handleden under lokalbedövning. Klämde min hand och körde förlossningsandning. I'm impressed. Tänker på dig, finaste finaste du! ♥


 Anna & Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0