God mat? Nej, Gokart!

Dagen började elegant med att jag försökte bryta upp mitt eget cykellås med fel nyckel. Vaknade upp ur trötthetsdimman och fixade det problemet via lite research i gamla gömmor. Ökade på tidspressen ytterligare genom att fastna vid tågspår och halvt köra ihjäl en ful hund. Sen gled jag över lövbeströdda gator bort mot det allra finaste Sundsvall har att erbjuda -Nacksta. Där har nämligen Nöjeshallen bosatt sig och den utgjorde även skådeplats för tidigare nämnda kickoff. (ja, somliga drar till Barca, hmpf) Huvudämnet för dagen var kommunikation dvs hur vi tolkar, tar in och ger information. En hel del intressanta aspekter togs upp. Fick även vädra lite idéer kring hur vi kan trixa till arbetsplatsen till ett ännu bättre ställe på jorden. Amen.

Fr. vä: Hälsofrukost, Lag BAKK, Janne filosof, Chefen & dagens segrarinna, föreläsning i kommunikation.

    


Gokart var nästa anhalt. Eftersom jag råkar vara rookie på ämnet kunde jag skönja ett och annat pirr i kistan. Sen gick starten och jag fick kapitulera. Ville aldrig kliva ur denna lilla magnifika gräsklipparbil. Riktigt kul! Dock innebar det också en kortvarig dövhet som gjorde att kommunikationen deltagare emellan var sämre än någonsin;se inläggsrubrik. Vidare följde svettigt laserspel och en vild jakt på djur i skog (som aldrig nånsin ville dö) innan en slutlig segrare kunde koras i trekampen. Hon hette Annelie. Grym-Annelie.

Fr vä: Banan, Gunnel med århundradets fulaste hjälm, Merit och Karin aka Din Mama, Chilensk Rambo.

   


Hemma väntade två paket med trevliga prylar från CDON. Har jag hittat nåt jag tycker är galet bra får jag hangups på att inte ha det hemma. Enklast är ändå, fortfarande, att slänga in en disc i spelaren och.. press play. Dessutom är jag svag för förpackningar och konvulut i alla former. Även om just Californication-boxen råkade vara jävligt tacky. Förvånande? Eh. Ne. För att toppa detta behövdes också käk. Det fick bli favvo.



På lördag ska det rullas hatt med början hos Magda. Bra. Tiger Lou kommer till Pipeline 7 nov. Ännu bättre.

Peace! V

Kommentarer
Postat av: Elin

Hmm, jag fick lite abstinens! Jobbigt.. Men jag tänkte svänga förbi Magda en stund på lördag!? Vilken tid har ni sagt?

2008-09-26 @ 09:11:18
Postat av: Helene Nilsson

Ååå vad roligt att se lite gamla bekanta ansikten... Hoppas allt är bra uppe på 25:an. Kram kram

2008-09-26 @ 12:17:45
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0