Sanningen av konsekvensen

I en hängmatta 300 meter från skylten "Här slutar allmän väg" fick jag feeling. Semesterfeeling. Sopade hem den traditionella fisketävlingen efter sju aborrar och två gäddor. Sådär lagom nöjd med mig själv. Förutom det har jag besökt barndomens mest avlägsna trakter och förfärats över dess ödslighet. Att något som förr speglat så mycket glädje och gemenskap kan förvandlas till tomhet och vemod på några ynka år. En tankeställare men inget alls jag kan påverka. Nostalgi är det enda som kvarstår här. Irish, regn och samkväm har hållit mig vaken tills nu. Ligger i gäststugan och lyssnar på regn och enstaka mygg. Glad åt årets skönaste bad och åt att jag äntligen fick feeling. Semesterfeeling. Ja så är det onekligen. Hoppas den får för sig att stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0