Veckans män: Lars & Olle

Bloggtorka igår på grund av att jag låg däck i Absolut Sjukdom. Idag är jag kryare och kostar därmed på mig ett litet inlägg under avdelningen populärkultur.

En personlig favorit sen jag såg "Half Nelson" är Ryan Gosling (som dessutom krossade miljonersmiljarders kvinnohjärtan i sliskfilmen "Dagboken"). Nu dyker han äntligen upp i filmen jag väntat på, "Lars and the real girl". Lars Lindström är ett stycke småtragisk man, en liten nypa nördigare än de flesta och kanske vad vi skulle kalla eljest, som dejtar upplåsbar, brasiliansk Barbara och söker efter sin eviga kärlekslycka. Låter beyond bra i mina öron.

Nästa excellenta man, som inte alltid haft en helt hygglig tillvaro är Olle Ljungström. Jacob Frössén har under två års tid filmat Olle och jag anar att den dokumentären inte tänker lämna någon som väljer att titta oberörd (Kommer som K Special i SVT). Musikaliskt hävdar jag att Olle är genialisk och hyllningen till honom är mycket fin och berättigad. Till och med min morsa lyssnar på Olle. Det är stort.

                




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0