The rise (and fall?) of she below

Häpp. Plötsligt slänger jag nonchalant in ett inlägg efter en period av total tystnad. Skrivstumheten har berott på att det är det enda som känts i mitt skrivarbröst  -tystnad. Inget av värde att plita ner. Tomhet.

Nu har dock Gatufesterierna återigen passerat utanför fönstret och innan dess bockades en hejdundrande trevlig danskjävelresa med Figgot av. Detta har visserligen medfört att den stora sömnbristens vind har blåst friskt och endast delgett mig 3-4 timmars sömn per natt. Slitenhet och vånda. Men nu tror jag det vänder.

Köpenhamn var en ljuvlig stad att hänga runt obekymrat i. Tuborg och liten havsfru. Rigshospitalet och Tivoli. Värme och AC-brist. Sevenelevensprit. Smokes en masse. Och givetvis en stor dos av stor synth som grädde på moset.

Gatufesten var nog snäppet märkligare än vanligt då den kombinerades med en hel del jobb. Mindre terasshäng då det kändes gjort. Istället samkväm på nya platser med nya och gamla bekantskaper. Bland annat en fin rosa förfest hos A-C i fredags med en överraskande liveversion av "Halleluja", framförd av en granne med gitarr och guldröst. Sen fick en annan man med guldröst och hans trombonist mig att bli 14 igen. Blåmärken och heshet. Pengabrorsan stod lätt för årets musikaliska behållning. Slutligen besöktes Hannas nya fina plejs på lördagen innan förväntad Ledinignorans och olika oväntade känsloyttringar tog över.
Men all 'n all en helt okej helg.

Kommentarer
Postat av: A-C

"olika oväntade känsloyttringar tog över." Hmmm..... Year passes by.... men jag kan inte låta bli att känna att det är roligt att vara tillbaka i det gamla "stalkerträsket"! Så underhållande att läsa när journalisten skriver... :) För att knyta tillbaka till inlägget avslutar jag med att ställa frågan; -Vill du sova hos mig nån dag? ;)

2009-09-08 @ 19:58:55
URL: http://printywoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0