Bye bye, Obelix!

Vi har blivit med ny båt.
Jag hävdar vi trots att det är min morsa + sambo som pungat ut mer än millen för skutan. Igår stack jag, syster och hennes tvåmetersholländare ner till Nackahamnen sa adjö till Mr Obelix som varit vårt andra hem i 15 år. Känns skumt. Men bra.
Imorgon arla ska vi sjösätta den nya familjemedlemmen som fått det fåniga namnet "Island". Det var visst nån kitschig västkustsnubbe som ägt den, prytt den med palmer och annat fluff och levde under tron att båten var hans alldeles egna paradisö. Well. Han har fått medicin nu. Och ska gifta sig med Bingo Rimér.
Byta namn betyder otur i en helvetes massa år så nu får vi leva med det & glädjas åt att palmerna inte ingick i det hutlösa priset.

Högerfoten fortsätter att trilskas. Idag lät jag onödigt nog min sjukgymnastchef klämma och trycka på den vilket gjorde att jag var nära att ta till lipen. Har sannolikt stukat den en gång för mycket i gamla handbollsdagar men kommer prova en tejpad runda imorrn och be till högre makter.

Nu some sweet music & sömn i tom säng. Imorrn väntar dubbellunch på stan.


   from this

to that
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har också gjort det misstaget med SGchef. Jag blev matt av smärta, svettig, vek mig dubbel å var tvungen att koncentrera mig för att inte börja grina! Hårdhänt jävel.:)

2009-06-09 @ 08:55:31
Postat av: Mr Ex

Döp om den till Isola ... håhåhå Same same men ändå mer.

2009-06-09 @ 11:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0