Florence vs Florence

Regn kills a good mood. Således får man försöka roa sig på inomhusligt sätt. Idag fick det bli genom musiklyssneri.
Har sedan senaste Umetrippen blivit löjligt förtjust i Ladytrons skiva Velocifero, som Figgs så trevligt tvingade på mig under vinintag. Den håller en obestridlig form även utanför salongsberusning och får därför följa med in i våren.
Låga odds på att Florence & the Machine kommer att dela ut nya, obarmhärtigt hårda käftsmällskyssar i sommar. Blir svårt att hålla sig stillastående. Jävligt het också, den där Flo. Slottsskogen blir Hotskogen i augusti. Så var tänkte du vara?
Busksmygaren Love Antell antar skepnaden av kopierarkatt när hans Florence Valentin väljer att lätta sitt hjärta i dunderdängan "Jag Är Hellre Blind Än Ser Mitt Liv Utan Dig". Snudd på Håkanlikt. Men Love lille är fortfarande en lättviktare gentemot mot sin snygga namne, såväl som i matchen mot originalet. Han är knappast uppe på....fem.

• Bubblar gör: Little Boots (disco disco!), Yeah Yeah Yeah's (utsålt Debaser, jahaja. A L L A vill se Karen O) & Lars Bygdén (visst, lokalpatriotismen hägrar men "CT-scan" är en formidabel låt)


 
Florence sportar rutig skjorta, prickig kjol & blåslagna ben


Kommentarer
Postat av: Figgiz

Rättelse: Det var Ladytrons förra "Witching Hour" som du hörde hemma hos mig. Den nya har jag knappt hört. :)



Lite ångest nu över att jag inte kan komma på WoW. Både Echo & the Bunnymen och Glasvegas ska ju spela! Gaaah!

2009-05-06 @ 18:07:56
Postat av: Anna svarar

haha, inte konstigt att den höll så bra utanför berusningstillståndet då. Men då gör vi såhär: Jag rekommenderar dig den nya skivan! Nykter som en lärka! Sen ska jag gå hem & lyssna ¨på "Witching Hour" och se om jag känner igen den...:D

2009-05-06 @ 19:24:04
Postat av: Anonym

Okej! Det är en plan! Haha!

2009-05-06 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0