Det kom ett brev

Länge har vi talat om hur snigelposten borde återupplivas och ta plats bland, den ofta opersonliga och svårtydda tekniken. Ett skrivet brev, med snett nerplitade bokstäver på ihoptryckta rader kan vara så rakt in i hjärtat att man inte kan värja sig för varken betydelse eller minsta känsla.
Idag fick jag ett. Med poststämpel Göteborg. Extra fint. 
Dessutom medföljde, utöver brevet, en liten lapp att arkivera under avdelningen onödigt vetande. Nyfiken på vem som kan vara den klockrena källan till denna exakta vetenskap.

" Mitt namn = 9
Talet nio anses ibland vara det allra förnämsta av alla talen och äga en speciell, närmast helig innebörd. Nio är planeten mars nummer och Niorna är krigiska -aktiva och beslutsamma, men de har också lätt för att råka ut för olyckshändelser av olika slag och ibland kan de vara grälsjuka. Men i optimala fall står nummer nio för allt vad mod och kärlek till medmänniskor heter. Niornas turdag är tisdag. "

Annars höstrensar jag ur en massa skräp ur olika skåp, lådor och skrymslen. Igår brände pengarna hål i min ficka och så blev Moneybrother på Stads ett trevligt faktum. Jobbfronten är fortfarande skakig men det kanske bara är en tidsfråga. Helgen blir vit och det lär gynna på alla sätt har jag hört.

[Det finns hopp om en förändring men det tar den tid det tar
En nystart, jag tänker nya tankar
Men allt det där du föll för, finns fortfarande kvar
Allting har förändrats, men jag känner likadant]



Kommentarer
Postat av: Spiro

Vi ämnar inhandla biljetter till moneybrother imorgon så vi lär väl synas där då! :o)

2009-10-08 @ 22:46:48
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: A-C

Fint inlägg Aron, om du känner för lite perspektiv in between så är du varmt välkommen till Dannelandet i söder.

KRAM!

2009-10-08 @ 23:05:35
URL: http://printywoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0