Edholm blev Aspholm

...och jag fick uppleva den tröttaste jobbdagen på väldigt länge i söndags. Mixandet och meckandet under fredagkvällen blev senare än tänkt och efterföljande krogskrål utanför fönstret gjorde att jag bara sov mig igenom tre oroliga timmar. Kravlade mig upp och iväg till en alldeles för seg dag på sjukan innan klockan nådde 14 då jag fick slänga mig i dusch och vidare in i klänning, upp på klackar och ut till landet lagom till klockringning. Allt var bedårande och mina fötter ville aldrig sluta dansa trots att pjucken plågade dem hårt.
Fick igen dagen efter då de plötsligt gått i strejk tillsammans med mina ögon. Sömnkvot tre timmar. Mirakulöst klarade jag dagen på jobbet utan att duna in. Hem och seriöst försök att hålla mig vaken med planen att istället lägga mig tidigt. MTV VMA på högsta volym var tji. Somnade så hårt att jag aldrig trodde jag skulle vakna. 

Och nu sitter jag här igen.
Dygnet är vänt och lärdomen förblir otagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0