Julfnul

Har kommit fram till att jag förmodligen driver historiens tråkigaste blogg just nu, med usel uppdatering och svintrökigt innehåll.
Men egentligen bryr jag mig inte så mycket om det. Jag skriver när jag känner fört. Eller när någon påminner mig. Eller när jag helt enkelt inte har nåt annat för mig. Fullständigt o-pret-ant-iöst.

Sitter på jobbet och suger på en sursalt klubba och glädjer mig åt storvinsten på triss som jag nyss skrapade hem. 50 kronor. Klirr klirr i kassan. Skulle således kunna köpa mig 50 klubbor till, men inser vilken sönderfrätt tunga det skulle ge mig till jul så jag håller mina hästar.
Glädjer mig också åt fina julklappar jag fått av en gullekollega. En grön plastask för ägg! Hur bra!? Nu slipper jag släpa min okokta frulle i plastpåsar till jobbet. Fick även massa smarrigt doftande duschgrejjer. "Nån" har tydligen varit snäll. Alternativt luktat illa.

Julen då?
Jovars. Det har frossats i julbord med jobbet. Klapparna är inhandlade och nästan inslagna. Julbaket är översstökat och frysen fylld. Granen står klädd i stugan och den årliga julgröten hos svärisarna är uppäten. Helsike vilken julkung jag har blitt på gamla dar! And I'm lovin it!

Jösses, nu kom en patient till mottagningen med en gigantisk chokladask och tackar för god omtanke. Himla fint!

Kommentarer
Postat av: Elin

Går in och inser att jag inte uppdaterat mig på din blogg sen NT part one! Vart har jag varit? Visserligen har jag ju fått lite smyginfo från både Henke och dig, så jag kanske helt enkelt glömde bort mig?

2012-01-16 @ 17:48:30
URL: http://elinedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0