Från neurokirurgi till popmusik

Tiden kommer, tiden flyger. Snön vägrar låta sig nöjas. Jag fattar ingenting. Blir det vår någonstans i maj? Jag vill för fanken traska på barmark snart!

De sedan tidigare omskrivna strokeregiondagarna bjöd på många intressanta möten, diskussioner, föreläsningar inklusive läskiga, men hundraprocent lärorika, operationsbilder långt inne i folks hjärnor. Inte helt vanligt. Fast ändå helt sjukt bra! Håller tummar för att de här dagarna också leder till användbara kontakter för framtiden. Knaust som konfalokal kanske inte smällde så högt som jag trott, men maten var fullständigt sagolik och miljön i spegelsalen är ju en given fullträff. Skönt att vi fixade det. Stolt som en tupp är jag över mina grymma kollegor.

Så, från en Spegelsal till en annan. När siste deltagare åter rest norröver var det dags för en slutkörd männisch att på höga klackar äntra Oscar med lilla lillasyster som ju alldeles nyssens nått myndigheten och därför skulle firas med buller & bång. Vin & vanilla sky belv kvällens berusningsval och visst besegrades tröttheten för ett ögonblick. Strax efter 22 klev Håkan på scenen och två och en halv timma och 21 låtar senare var vi mer än redo att gå ut och brinna i natten som "Lizapåavståndiluren" självklart uppmanade till. Finaste Frida, jag önskar jag fått fira mina 18 på samma fina sätt som du fick. Slängkyss & ros och total lycka & eufori. Jag kände igen mitt tonårsjag galet mycket i henne. Men jag kände mig också helt jävla gammal bland alla kids. Förvirrande och tanken "I'm to old for this shit" dök upp innanför pannbenet ett antal gånger innan jag avslutade kvällen med sedvanligt fyllekrubb medan Fridas låga brann vidare i natten. Tröttheten vann såklart till slut  över den arma trettioåringen. Men det blev den godaste sömnen på länge. 

Nu har det blivit dags att snöra på sig kängorna & bege sig ut på blomsterjakt till en vacker människa som fyller 25 idag. Ha den äran, Hanna Maria Teres!  
Vi smygfirade redan i lördags med kakbuffé och spontanmiddag på Tivoli men ikväll smäller det på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är världens bästa syster!!

2011-03-01 @ 19:15:17
URL: http://aronssonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0