When you hit me, hit me hard.

Efter att ha snorat mig igenom förkylning nummer två på kort tid känner jag äntligen att livet & lusten börjar nästla sig in innanför den fnasiga vinterhudkostymen som under en lång period har känts två nummer för liten. Kanske tog den sig in efter att jag gjort ett seriöst försök att maniskrubba fram bebishy. Eller så är det solen som trängt igenom och lämnat energispår. Idag mår jag iallafall prima. Sitter & kikar ut genom fönstret på kontoret & drömmer mig bort till vår, värme och trevligheter som stundar. Bokade årets Ume Open via bästa Figge den här veckan. Kanske inte bjuder på några musikaliska stordåd i år (förutom Håkan) men det spritter i mig av tanken att få umgås med favvo en hel helg. Obeskrivligt peppad på vin, sushi och garanterat bra förfestmusik.



Annars är det förstås ett stort jobblass som ska skyfflas. Strokeregiondagar stundar vilket kräver en del planeringspyssel för att gå i lås. Knaust är bokat och det ska bli kul att premiärkonferensa i deras stiliga lokaler. Inget man är bortskämd med som landstingslämmel.
En ny bästa vän har förövrigt inhandlats av en kaffefanatiker till läkare och flyttat in hos mig på mottagningen. Så nu har jag fler obokade besök än någonsin då Espressobaren är en skön tillflyktsort och står för en snabb återhämtning. En klok idé, i dessa tider. Sen att mr Francis Francis! är snygg att se på gör ju heller inget.



I veckan & till helgen pågår SM-veckan i Sunket. Ska försöka pallra mig upp till Södra på lördag och kika på sprinten. Om vädret inte skulle tillåta det, kommer jag istället att inleda ett förhållande med min nyinköpta, kanske sönderhypade (?) bok. Kan inte vänta på att få sätta tänderna i den.

                                                                                        Bild lånad från www.umeaopen.se

Kommentarer
Postat av: Figgz

Ja, det blir underbart! Hoppas att nya lägenheten också visar sig från sin bästa sida. Och att du inte kallar mig för glasögonorm. Hehe...

2011-02-02 @ 18:38:36
Postat av: Elin

Härligt att få lite koll på dig igen!!:)

2011-02-02 @ 20:44:12
URL: http://elinedholm.blogg.se/
Postat av: Fliz

Åh va ljuvligt lugnt ditt liv verkar vara för tillfället. Låter som du är nöjd. :)

2011-02-02 @ 22:30:47
Postat av: Anna

Figgz: Just det! Ny läga och ny look. 2011 slår på stort! Skitkul! Glasögonorm som ord känns dock inte särskilt mycket 2011. :)



Elin: Ja, "nån" gav mig en verbal spark i bloggbaken. ;)



Fliz: Ljuvt & nöjt det är, men långt ifrån lugnt. Skönt att jag la upp den fasaden iallafall, hehe.

2011-02-03 @ 12:04:10
URL: http://shebelowthetree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0