Alla bara flyger sin kos

Jahapp.
Efter det slöa, slappa, likgiltiga ser jag ändå en hint av vår i antågande. Eller väljer att inbilla mig så.
Då väljer emellertid hela kretsen kring oss att lämna Svedala för varmare trakter. Morsan nyss hemkommen från Teneriffa, brun & lycklig. Idag åker svärmor & svärfar till Bali med samma plan som svägerskan med man som  väljer att stanna i Thailand. På måndag sticker farsan & Lina till Kanarieholmarna. Kajsas tripp dit stundar också, liksom doktor Fredriks resa till Portugal. Såatte. Det känns ju sådär att omges av dessa überpeppade utlandsresenärer. Well, andas in, andas ut & bidar min tid. Bibehåller fokus på NY i september. Igår letade jag i alla vinklar & vrår efter hotell. Kontentan blev att vadsom egentligen borde funka. Hey, det är ju the big apple. Vad kan möjligen fela? Det enda man behöver är nånstans att vila fötterna & inta fördrinken sen får det väl bröla hur mycket det vill i rören.  

Ikväll träff med söndagsklubben, återigen på en tisdag och denna gång med hedergästen Peter som är här på snabbvisit. Bästa Peter. Du anar inte hur saknad du är.


Kommentarer
Postat av: Figgz

Googla på Eastgate Tower Hotel NY. Har några arbetskollegor som ska bo där i april. Verkar väldigt bra med eget kök samt billigt och väldigt centralt. Men jag lär ju få en rapport när de kommer hem!



Kram!

2011-03-08 @ 17:52:24
Postat av: Anonym

Chelsea international hostel. Väldigt billigt boende om man inte har jättehöga krav,rätt kul folk som hänger där och väldigt nära till det mesta. Chelsea är bland de roligaste områdena på Manhattan oxå.



ace-hotel, nyrenoverat skönt ställe på 28th street. Nära till allt, men inte gratis... Sist bodde jag på hotel 3030 på 30E 30th str.. Trevligt hotell med skapliga priser! Dessutom ett av få hotell som inte har några rapporter om bed bugs vilket annars är vanligt har jag förstått..



hudson hotel vid columbus circle är riktigt bra. omni berkshire place också. som budgetalternativ var hotel 17 på e17th helt ok



Chelsea Savoy, 23rd and 7th. Helt och rent mitt i Chelsea, lika långt Uptown som Downtown alltså mitt i smeten. 200Bucks per natt tror jag vi betalade för dubbelrum. Rekommenderas.



Hyr en lägenhet! Kolla här:

http://newyork.craigslist.org/



Lite väl valda (snodda) tips :)

puss

2011-03-08 @ 22:18:30
Postat av: liza

Hyr en lägenhet! Kolla här:

http://newyork.craigslist.org/



Chelsea Savoy, 23rd and 7th. Helt och rent mitt i Chelsea, lika långt Uptown som Downtown alltså mitt i smeten. 200Bucks per natt tror jag vi betalade för dubbelrum. Rekommenderas



hudson hotel vid columbus circle är riktigt bra. omni berkshire place också. som budgetalternativ var hotel 17 på e17th helt ok



Jag har bott på ace-hotel, nyrenoverat skönt ställe på 28th street. Nära till allt, men inte gratis... Sist bodde jag på hotel 3030 på 30E 30th str.. Trevligt hotell med skapliga priser! Dessutom ett av få hotell som inte har några rapporter om bed bugs vilket annars är vanligt har jag förstått



Chelsea international hostel. Väldigt billigt boende om man inte har jättehöga krav,rätt kul folk som hänger där och väldigt nära till det mesta. Chelsea är bland de roligaste områdena på Manhattan oxå!



Några (snodda) tips ;)



puss

2011-03-08 @ 22:21:56
Postat av: Liza

Hyr en lägenhet! Kolla här:

http://newyork.craigslist.org/



Chelsea Savoy, 23rd and 7th. Helt och rent mitt i Chelsea, lika långt Uptown som Downtown alltså mitt i smeten. 200Bucks per natt tror jag vi betalade för dubbelrum. Rekommenderas



hudson hotel vid columbus circle är riktigt bra. omni berkshire place också. som budgetalternativ var hotel 17 på e17th helt ok



Jag har bott på ace-hotel, nyrenoverat skönt ställe på 28th street. Nära till allt, men inte gratis... Sist bodde jag på hotel 3030 på 30E 30th str.. Trevligt hotell med skapliga priser! Dessutom ett av få hotell som inte har några rapporter om bed bugs vilket annars är vanligt har jag förstått



Chelsea international hostel. Väldigt billigt boende om man inte har jättehöga krav,rätt kul folk som hänger där och väldigt nära till det mesta. Chelsea är bland de roligaste områdena på Manhattan oxå!



några (snodda) tips ;)

puss

2011-03-08 @ 22:23:14
Postat av: Liza

Hyr en lägenhet! Kolla här:

http://newyork.craigslist.org/



Chelsea Savoy, 23rd and 7th. Helt och rent mitt i Chelsea, lika långt Uptown som Downtown alltså mitt i smeten. 200Bucks per natt tror jag vi betalade för dubbelrum. Rekommenderas



hudson hotel vid columbus circle är riktigt bra. omni berkshire place också. som budgetalternativ var hotel 17 på e17th helt ok



Jag har bott på ace-hotel, nyrenoverat skönt ställe på 28th street. Nära till allt, men inte gratis... Sist bodde jag på hotel 3030 på 30E 30th str.. Trevligt hotell med skapliga priser! Dessutom ett av få hotell som inte har några rapporter om bed bugs vilket annars är vanligt har jag förstått



Chelsea international hostel. Väldigt billigt boende om man inte har jättehöga krav,rätt kul folk som hänger där och väldigt nära till det mesta. Chelsea är bland de roligaste områdena på Manhattan oxå!



några (snodda) tips ;)

puss

2011-03-08 @ 22:24:47
Postat av: Anonym

Haha det gick tydligen ändå.. Sjukt! Känn dig inläggsbombad! Sorry..

2011-03-09 @ 14:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0