Skrattweekend

Jeeez. Har inte garvat så mycket på svinlänge. Stockholm gjorde verkligen gott i kropp och själ. Fast nu när jag tänker efter, kanske främst i själ. Jag fick ta en battle mot ryggvärk och insomnia innan friden och fröjden kunde infinna sig.

Började dagen med lyxpicknick på tåget. Serrano och brie. Nomnom. Resan gick på två röda och efter en snabb incheck på Nordic Sea möttes vi upp i Elizas lilla hytt för lite bubbel och fnissfest. Sen begav vi oss, en smula salongs, ut i vimlet på stan. Typ tre på eftermiddan. Måste jag tillägga att det inte blev en särskilt konstruktiv shopping. Men kul, det var det. Jag har aldrig hittat så mycket fula saker. Hursom. Lite fulltrötta gav vi oss tillbaka till hotellet för piff och mikrosömn. Skägg-Peter knackade på rum 1244 lagom till att vi nått bastutemperatur i den lilla kuppen (som mer och mer liknade formen av en fängelsecell). Magda bestämde där och då att vi borde vara sugna på tapas, så det fick det bli. Gudars gott och vinet, ah, det var rent magiskt. Med överfulla bukar traskade vi sen på barjakt till Gamla Stan och tillbaka och avrundade med kyliga drinkar i hotellbaren innan alla sussade som stockar medan jag låg sömnlös med ryggvärk och 120 i puls i ytterligare några timmar.

Söndag hotellfrullefrossade vi i timmar innan vi splittade oss och Annelie, Magda och Eliza gick på julmarknad medan jag och Kajsa nöjde oss med vanliga shoppingrundan. Inga större fynd blev det dock, men en och annan julklapp släpade jag iallafall hem till Sunket.

Sen swisch swosch tåg hem och möta upp kärleken på perrongen. Längtet var snudd på outhärdligt, trots ynka 5 dagar isär. Myste, åt räkor och sov den godaste sömnen på flera månader men på morgonen var det dags att, med tårarna brännande i ögonen, vinka hej då igen. H till Norge på jobb. Åh, vet inte vad det är, men en vecka (till) känns som en evighet. Kom hem!

Ikväll har jag skypat med han jag saknar, käkat indiskt och firat Camillas 30 jordsnurr. Allt under ledning av råkyla och dimma. Lite snö vore ju käckt. Med betoning på lite.


Kommentarer
Postat av: Lou

Åh kärleken... Värms i hjärtat.

2011-11-22 @ 22:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0