Sen sist

...har förstås en halv evighet passerat och så även två bebisbesiktningar som såg ut som följer:

18/6 Modern: Blodtryck 124/73, 0 protein, SF-mått 32 cm
       Bebbe: Rörlig, 144 hjärtslag/min

2/7  Modern: Blodtryck 140/85 (efter stress och irritation innan), 0 protein, SF-mått 34 cm, b-glukos 6,9. 
       Bebbe: Fixerad!, 142 hjärtslag/min

Har känt att magen sjunkit och trycket neråt ökat de senaste veckorna, sover därför lite sämre och är lite stelare i ljumskar och höfter, men annars mår jag fysiskt okej. 

Men i övrigheten tycks sorgligheterna avlösa varandra och likväl som jag accepterar och var beredd, så orkar jag inte riktigt ta in det faktum att min fina, älskade mormor och "bästa person" inte fick chansen att träffa sitt sjunde barnbarnsbarn. Hon somnade in efter mycket kämpande den 5 juli och lämnar så mycket fint efter sig som jag är tacksam att jag har kvar och kan berätta för mitt barn. Jag unnar henne självklart en välförtjänt ro och vila efter nästan 92 år, och hoppas att hon och morfar kikar ner på oss från sin plats i himlen. Men saknaden just nu är påtaglig och känns långt långt in i hjärtat. Älskar dig, Anna Vilhelmina Sandström -nu och för alltid. Tack för allt du var. 





       
       


Kommentarer
Postat av: Figgz

Många tröstkramar! Vi ses snart!

2012-07-09 @ 12:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0