Depp vs pepp!

Tröttnade på min bloggdesign som kändes en smula deppig och höstig. Den här kanske inte är så mycket bättre men får duga för en stund. Kom igen! Lite gladare är den allt. Kanske bättrar på inläggsfrekvensen. 

Förra helgen for jag och modern till Västra för att pyssla med mormorn som skulle hem till Gim på snabbvisit och fira morsdag. Mycket mysigt då sommaren valde samma weekendresmål. Vi kockade gott käk och njöt av solens strålar. Blev visserligen en Michelingubbe om fötter och ben men det kunde jag lätt leva med.

Veckan som gått har mest handlat om jobb, jobb, jobb och helgen var som vanligt efterlängtad. Känner att mitt fokus som borde finnas där inte riktigt gör det. Bebis tar upp för mycket av mina tankar och jag har svårt koncentrera mig. Det finns ju så mycket roligare saker än jobb.

Längesen vi pratade musik till exempel. Kanske lika bra då mitt musikjag också fått en törn på sistone. Men kents nya har förstås inte undgått mig. Inte heller Krunegård och Tallest Man on Earth som jag gillar och därför går omkring och småtrallar på. Ser dock fram emot att ta med lillpyret på konserter i framtiden. Det hela ligger bara på is just nu.

Igår var vi till Hanna, Olov & Lova och käkade smarrig ugnsfirre och slökollade på TV. Trevligt! Somliga av oss skulle skruva garderober men tröttheten och beredskapsjobb tog överhanden.
Idag är det sunkväder i Sunkan så efter långfrulle stack vi till Birsta & shoppade målarprylar och började måla över den förskräckliga fondtapeten i sovrummet. Finally! Det blev skitbra! Fattar inte varför vi väntat så länge med det men, men, nu är det gjort.
Ikväll kommer Sofia till stan för att hänga med oss och kika på magen innan hon drar till Helsingborg för sommarjobb. Så långt borta fina människa. Kommer kännas väldigt tomt här i sommar.

En liten bild på en större mage:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0