14 maj 2012

Dagen för födelsedag nummer 32 samt bebisbesiktning nummer 4.

Fick dagens mest oväntade besök i form av vackraste (och mest envisa) mormor, Anna Vilhelmina Sandström, 92 år. Hon hade alldeles särskilt bestämt sagt till personalen på Furubacken och till min moster att hon absolut skulle till stan och hälsa på när jag fyllde år. Sagt & gjort. Tanten placerades i bilen och dök upp lagom till lunch på Happis med moster och Anders i släptåg.  
Även en mamma och en farmor dök förbi och mumsade smörgåstårta, sjöng och levererade fina presenter.
Sedan var det dags för den blivande fadern och modern att vinka adjö och bege oss mot herr barnmorska.

Dagens status v 28: SF-mått 28 cm
                              Blodtryck 133/72
                              Hb 117
                              B-glukos 5,4 
                              Vikt: rätt många kilon upp
                              Hjärtslag 144/min på livlig bebbe med kickhumör

Jag slapp återigen börja med järntabletterna. Tackar tackar! 
                             
På kvällskröken ramlade det in flera fina som ville fira med tårta och grymma paket. Prickigt tema i år och allt uppskattades mycket hos den nyblivna 32-åringen. Efter en lång dag pustade vi sedan ut i soffan och gladdes i tacksamhet åt alla kära människor vi har i våra liv.
All kärlek till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0