Helgfeeling

Så kom den ljuvliga, efterlängtade helgen igen. Efter försmak på ledigheten redan i torsdags avverkades några timmar vid jobbskrivbordet i fredags, samtidigt som H hade dragit "besiktabilenlotten" eftersom han var ledig. Allt gick dock smidigt som snus med Goldie Gej och nu ska jag bara ta mig över den sista beslutsångesttröskeln innan vi ska se till att damen får ett nytt hem.
För att fira slog vi till med en klassisk fredagsgrill. Fläskfilé, stekt potatis och grönsaksspett med ljuvliga såser till. Avslutade det hela med några skivor färsk ananas och nybakta kärleksmums. Mumma!
Lördag klev vi upp i lagom tid och tog tag i saker och ting på den berömda "att göra"-listan. H drog iväg till Forsa för att hämta högtryckstvätten och sedan blåstes hela uteplatsen av från gammalt skit och mögel efter hösten och vinterns angrepp. Det blev så fint, vilken sjuk skillnad! Jag som bävat att allt måste målas om men det visar sig att det bara gäller enstaka delar. Gött! Själv passade jag på att fullfölja bakarpeppen med lite hederliga bullar att fylla frysen med. När detta var klart var det vårstädning med bostadsrättsföreningen på tapeten. Ska väl erkänna att jag inte gjorde många knop, förutom att umgås med nyblivna grannarna och käka korv. H fick stå för krattningen i familjen.
Efter lite mer piff i trädgården och på uteplatserna avrundade vi med Cherry Wok-käk och Hamiltonrulle. Trodde vi. Efter en stund ringde morsan och var fikasugen. Så vi drog ner till hamnen och invigde årets båthäng med lite nybakt. Ljuva sommar, komsi komsi. Jag längtar efter bara ben, sand mellan tår, spontanpicknick och fräknig nos. Men mest av allt längtar jag förstås efter vår lilla knoddas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0